چاپ سه بعدی بدون شک یکی از انقلابی‌ترین فناوری‌های موجود به شمار می‌رود. غول‌های تجاری و دولتهای سراسر جهان به منظور افزایش دسترسی به این فناوری ابتکار عمل را در دست گرفته‌اند.

از اینرو، پیشرفت شگرفی در این زمینه حاصل شده است. همچنین با مقرون به صرفه‌تر شدن هزینه‌ها، افراد بیشتری تلاش کرده به این فناوری دسترسی پیدا کنند.

از این میان، نوعی ترس بی پایان از عدم موفقیت در کسب مهارتهای لازم جهت راه اندازی چاپگرهای سه بعدی، بسیاری از مبتدیان را  فراگرفته است. این امر یکی از دلایلی است که باعث می‌شود خیلی از افراد به این کار نزدیک نشده یا آن را رها سازند.

با این حال، دستیابی به مهارتهای چاپ سه بعدی غیر ممکن نیست. در صورتی که به این کار علاقمند هستید و قصد دارید در این زمینه کسب و کاری را راه اندازی نمایید، نباید از کسب مهارتهای مورد نیاز آن سرباز زنید.

کمپانی‌های بسیاری وجود دارند که افراد متخصص در زمینه چاپ سه بعدی را جذب می‌کنند. اگر قصد دارید در این حوزه تخصص پیدا کنید و دیگران را با دانش خود تحت تأثیر قرار دهید، اکنون بهترین زمان انجام آن است.
 

فوائد حال حاضر کسب تخصص در زمینه چاپ سه بعدی

همانطور که می‌دانید صنعت چاپ سه بعدی در حال شکوفایی است و اکنون بهترین زمان برای پیوستن به این صنعت می‌باشد. گرچه چاپ سه بعدی قدمت زیادی دارد، اما تازه همین اواخر میزان دسترسی آن برای کاربران نهایی بیشتر شده است.
موارد زیادی برای یادگیری در حوزه چاپ سه بعدی وجود دارد زیرا بخش ضروری بسیاری از برنامه‌های کاربردی در صنایع تخصص یافته بوده استموارد زیادی برای یادگیری در حوزه چاپ سه بعدی وجود دارد زیرا بخش ضروری بسیاری از برنامه‌های کاربردی در صنایع تخصص یافته بوده است. اما به این دلیل که میزان دسترسی به آن چندان رضایت بخش نبوده است، این فناوری سالیان سال به استفاده از نمونه‌های اولیه محدود شده بود.

امروزه تغییرات زیادی رخ داده و پیشرفتهای بسیاری در زمینه این فناوری حاصل شده است و همچنان نیز به رشد خود ادامه خواهد داد.
 

کمبود افراد کارشناس

همانطور که پیش از این عنوان شد، با وجود جدید نبودن این فناوری، اما مدت زمان زیادی نیست که امکان دسترسی به آن فراهم شده است. از اینرو تعداد افراد متخصص در این زمینه محدود می‌باشد.

با توجه به تقاضای حال حاضر برای چاپ سه بعدی، تعداد افرادی که می‌توانند با چاپگرهای سه بعدی کار کرده و به درستی آن را مدیریت و کنترل کنند، بسیار کم است. به عبارت دیگر، در حال حاضر احتمال موفقیت شما بیشتر است.

به دلیل عدم وجود متخصصان ماهر و تقاضای زیاد در صنایع، کارشناسان چاپ سه بعدی می‌توانند پیشرفت چشمگیری در شغل خود داشته باشند.
 

آینده دار بودن چاپ سه بعدی




این فناوری در حال پیشرفت است و پیش بینی می‌شود طی سالهای آتی محبوبیت آن به طور تصاعدی افزایش یابد.

بسیاری آن را به عنوان راه رفع تمام نیازهای تولیدی در آینده می‌دانند. و با توجه به مزایای بسیار زیادی که این فناوری به همراه دارد، نادیده گرفتن آن دشوار خواهد بود.

کسب موفقیت در زمینه چنین فناوری‌هایی تنها به نفع افرادی خواهد بود که در این حوزه از دانش تخصصی برخوردارند.
 

راه اندازی کسب و کار

بهترین بخش این فناوری به هنگام راه اندازی کسب و کار با بودجه بسیار محدود، آزادی عملی است که برای افراد فراهم می‌سازد.

می‌توان بدون نیاز به سرمایه گذاری بر روی فضای اداری که اکثر بودجه را جذب می‌کند، فروش محصولات چاپ سه بعدی را از خانه شروع کرد.

همچنین می‌توان به راحتی با چاپگرهای سه بعدی رومیزی کار کرد. از اینرو، هیچ هزینه اضافی برای استخدام کارمند نیاز نخواهد بود. و محصولات را می‌توانید تنها با چاپگر سه بعدی خود تولید کنید.

مزایای بسیار دیگری در این زمینه وجود دارد. با این حال، تنها زمانی قابل دستیابی هستند که از مهارتهای لازم برخوردار باشید.
 

مهارتهای لازم جهت کسب تخصص در زمینه چاپ سه بعدی

کاملاً طبیعی است که شروع به یادگیری هر کار و فناوری جدید از نقطه صفر احساس ترس در شما ایجاد نماید. این کار به نظر دشوار می‌رسد. با این حال، آنچه کسب می‌کنید و پاداش این کار حتی فراتر از تلاش لازم برای تبدیل شدن به یک متخصص است.

اپلیکیشن‌های رایگان مدل سازی سه بعدی و انجمن‌های آنلاین بسیاری وجود داشته که به کاربران کمک می‌کنند به تنهایی بتوانند شروع به چاپ سه بعدی نمایند.
منابع در دسترس بسیار زیاد است، بنابراین، می‌توانید بدون صرف هزینه زیاد، از آنها برای یادگیری این فناوری استفاده کنیدمنابع در دسترس بسیار زیاد است، بنابراین، می‌توانید بدون صرف هزینه زیاد، از آنها برای یادگیری این فناوری استفاده کنید. دوره‌های آنلاین مقرون به صرفه بوده و راهنمایی‌ها و آموزش‌هایی وجود دارد که می‌توانند به شما راه پیشرفت را نشان دهند.

در این بخش چند مهارت مهم در راه کسب دانش تخصصی در زمینه فناوری چاپ سه بعدی را نشان می‌دهیم.
 

خلاقیت در چاپ سه بعدی




گرچه طرح‌های آنلاین بسیاری وجود دارد که به صورت رایگان می‌توانید در اختیار داشته باشید و منابع مبتنی بر وب از مدل‌ها و محصولات فوق‌العاده‌ای برای دکوراسیون منزل استفاده می‌کنند که باعث افزایش بهره وری و موارد دیگر می‌شوند. اما برای آنکه به یک متخصص تبدیل شوید، به چیزی بیش از کپی کردن طرح‌های موجود نیاز دارید. بدون ایده، ارائه یک مدل خلاقانه و منحصر به فرد غیر ممکن خواهد بود.

خلاقیت به کارهای شما پر و بال می‌بخشد. و چاپ سه بعدی به تبدیل این ایده‌ها به واقعیت کمک می‌کند. بدون نیاز به سعی زیاد، می‌توانید با اجازه دادن به چاپگر سه بعدی برای انجام این کار مدل خود را آماده کنید.

شما آزاد هستید که به هر آنچه دوست دارید فکر کنید. مطمئناً می‌توانید به ایده‌ای نو فکر کنید بدون آنکه از چگونگی تحقق بخشیدن به آن واهمه داشته باشید.

طرح‌های پیچیده و دقت حاصل از چاپ سه بعدی با هیچ روش دیگری امکان پذیر نیستند. این زیبایی چاپ سه بعدی است.

اگر به اندازه کافی خلاق نیستید که از ابتدا به یک طرح فکر کنید، همیشه می‌توانید ایده‌هایی را از گزینه‌های موجود بدست آورید. با این حال لازم است تغییراتی را در آنها ایجاد کنید.

ادامه دارد...


منبع: pick3dprinter